З приводу амброзії: знайомі екологи мене запевнили, що проблема не в амброзії, а в тому, що вона росте тільки на тих землях які дуже засмічені важкими металами. Таким чином буцімто земля звільняється від них за допомогою амброзії. Спроби нищити амброзію є непродуктивними, бо не викоріняють дійсну причину. Насправді треба робити заходи по рекультивації землі де росте амброзія засіваючи її рослинами, що зв’язують важкі метали, або покривати землю де росте амброзія чистим шаром землі.
Саме мікроскопічний вміст важких металів у пилку амброзії викликає у людей алергічну реакцію. Але не у всіх, а лише у тих хто має постійний фоновий контакт з важкими металами. Перевірити це твердження можна, якщо виростити амброзію на чистій землі та без доступу забрудненого повітря. Якщо пилок такої рослини не буде викликати алергії, то треба чистити землю, а не боротися з амброзією.
З епіцентром на мій погляд та сама проблема, зацікавлені сторони не шукають спільно коріння існуючих протиріч, а роблять спроби кожен вирішити тільки власну проблему.
Будівельний гіпермаркет для громади безумовно прогресивне явище і якщо йому бути в нашому регіоні, то дурні ті хто роблять спробу втекти від майбутнього замість того, щоб готуватися до нього.
Для споживачів найкраще місце там, де він буде самим доступним і зручним для більшості споживачів. На мій погляд його найкраще місце там, де він планувався спочатку, проблеми з транспортом краще булоб вирішити якби до нього був підведений додатковий шлях по балці для вантажного транспорту. Цей шлях можна зробити платним і його повинно побудувати акціонерне товариство з вкладників, які мають зацікавленість і можуть втратити від появи епіцентру.
Саме існування Епіцентру дещо змінить ринок будівельних матеріалів, але як мені відомо від людей які знайомі з цим ринком, не так кардинально як можна було б очікувати.
Перші три місяці дрібні торгівці дійсно будуть мати проблеми зі збутом, і повинні домовлятися з своїми контрагентами про відповідні знижки, але через пів року більшість знаходить ту нішу у товарах на які є попит але епіцентр не може його задовольнити.
Епіцентр є великим мастодонтом на всіх рівнях якого є внутрішня корупція і нехлюйство. І хоча масштаби його великі, він дуже незручний для дрібних або спеціальних виробників товарів. Тому торговці які швидко зорієнтуються швидше за все виграють, а не програють від наявності епіцентру.