Постійній комісії з питань депутатської діяльності, законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, адміністративно-територіального устрою, інформованості населення.
ЗВЕРНЕННЯ
щодо порушень при проведенні виборів делегатів на звітно-виборчі конференції комітетів мікрорайонів
Згідно п.2 ст.10. Закону України «Про органи самоорганізації населення» організацію проведення зборів (конференції) органів самоорганізації населення покладено на міську раду. Міська рада повинна була прийняти рішення щодо графіку проведення зборів та звітно-виборчих конференцій комітетів мікрорайонів з оприлюдненням в офіційному органі в газеті «Краматорська правда». Але міська Рада не прийняла ніяких рішень щодо проведення зборів органів самоорганізації населення з виборів делегатів звітно-виборчих конференцій комітетів мікрорайонів, тому будь яка інформація щодо цього питання не отримала належного висвітлення в офіційних ЗМІ. Отже громада не була належним чином проінформована.
Рішення голів комітетів щодо проведення, з 15 до 30 березня 2011 року, зборів мешканців з виборів делегатів на звітно-виборчі конференції комітетів мікрорайонів прийняті з порушенням головних принципів їх діяльності, а саме: законності, гласності, територіальності, підзвітності, підконтрольності та відповідальності перед жителями (ст.5 ЗУ…..).
Головами комітетів мікрорайонів порушено право громадян на ознайомлення з рішеннями органів самоорганізації населення, щодо графіків проведення зборів та отримати засвідчені секретарем цього органу, копії рішень, прийнятих органом самоорганізації населення (п.3 ст.18 ЗУ….).
Гласність – це є інформованість жителів, в першу чергу, про порядок проведення зборів з виборів делегатів на звітно-виборчі конференції комітетів мікрорайонів.
Риторичне питання: чи може взагалі населення бути проінформованим, коли єдиним джерелом достовірної інформації є відповідальний працівник виконкому Лимар Н.С., чи є це нормальним?
Згідно п.1 ст.20 ЗУ…комітет мікрорайону не має права приймати рішення організаційно-розпорядчого характеру, яке не відноситься до його повноважень. З огляду на вищеозначене, комітети перевищили свої повноваження, графіки проведень зборів не були затверджені Краматорською міською Радою. Проведення таких зборів за незатвердженими графіками є перевищенням комітету мікрорайонів наданих повноважень. Тому такі рішення, згідно цієї ж статті, повинні були зупинитися міською Радою.
В свою чергу, комітети мікрорайонів практично не інформували свою громаду, не виконали свою елементарну функцію, щодо завчасного (не пізніше ніж за 7 днів) розклеювання необхідної кількості об'яв (наприклад, комітету мікрорайону №2 виконкомом було надано 200 об'яв. Але і ця невелика кількість повністю не була використана, не розклеєна. Якщо прийняти до уваги кількість будинків, які входять до даної території (більш 400), та середню кількість під'їздів в будинку – 3, то кількість об'яв повинна бути не менш як 1200. На території теркому №6 об'яв, крім як на помешканні
теркому, не було ніде.
В деяких, непоодиноких випадках, голови комітетів свідомо дез- інформували громадян. Так, голова комітету мікрорайону № 2 категорично відмовилась давати взагалі будь яку інформацію щодо зборів, посилаючись на занятість, а також про те, що громадянин повинен очікувати об'яву на своєму домі, з якої все дізнається. Але такої об'яви переважна більшість будинків так і не дочекалася. Аналогічно було і на теркомі №6 – «вся інформація в виконкомі»- відповідь секретаря теркому.
Комітети мікрорайонів, всупереч п.2. ст.6 Закону обмежили права мешканців, які проживають на території конкретного мікрорайону, на участь в зборах, що заборонено законом. Так, Злобарю М.П., Подибайло В.О., Рудь С.М. та іншим, які проживають на території мікрорайону № 2 (школа №15, ліцей №42), було заборонено головою комітету мікрорайону №2 та працівником виконкому Лимар Н.С., бути присутнім на зборах мікрорайону.
Згідно п.2 ст.27 ЗУ… органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи не мають права втручатись в діяльність органу самоорганізації населення, крім випадків передбачених законом. Вибори що проводяться не відносяться до таких виключень.
Випадки втручання в проведення зборів з боку представників виконавчої влади та депутатів міської ради є не поодинокими. Так, на зборах мешканців теркому №6, які відбулися 23.03.11 у кінотеатрі «Машинобудівник», депутат Міської Ради Спільчак А.І., безпосередньо втручався в вибори голови зборів, тиснувши на присутніх з метою виборів певного кандидата. Після протесту з боку Ковальчука С.В., на певний час замовк, але після закінчення зборів погрожував йому «зламати пальці».
Присутня на ціх зборах працівник виконкому Лимар Н.С., безпосередньо втручалася в роботу голови та секретаря зборів, даючи певні вказівки та «поради».
Крім того, секретарем теркому №6 в графік проведення зборів не включені 6(шість) територіальних громад: Новоселовка, Артемівський, Партизанський, Старо-Новопочтовий, Петрівка, с-з «Веселий».
Керуючись п.3. ст.20 Закону України «Про органи самоорганізації населення» та рішенням Громадських слухань, що відбулися 21 березня 2011 року, вимагаємо зупинити проведення подальших зборів на всій території міста, скасувати результати виборів що відбулися та провести повторні вибори згідно ЗУ…. :x
:good: Продолжение следует :) :yahoo: :yahoo:
24 июня 2011г. В 11-00часов назначено первое заседание Краматорского городского суда по административному иску члена инициативной группы по созданию органа самоорганизации населения – Домового комитета ( далее по тексту ДК) к Краматорскому городскому совету, в связи с его отказом предоставить разрешение на создание первого в городе домового комитета.
Подаче этого иска предшествовали следующие события:
Жильцы дома № 43 по ул. Ленина собрались на собрание и решили зарегистрировать свой ДК. Это право им дано ст. 38 Конституции Украины, Законами Украины «О местном самоуправлении» и «О органах самоорганизации населения», которые предусматривают право граждан на участие в местном самоуправлении в т.ч. и через органы самоорганизации населения (домовые, уличные, квартальные комитеты жителей). Их деятельность заключаются в том, что бы создавать условия для участия жителей в решении вопросов местного значения; удовлетворять социальные, культурные, бытовые и др. потребности жителей и др. В их компетенцию входит: представление вместе с депутатами интересов жителей в городском совете и исполкоме; содействие соблюдению Конституции и Законов Украины, реализации актов Президента Украины, органов исполнительной власти в т.ч. и местной; контроль качества жилищно-коммунальных услуг и многое другое. Последние весенние социальные потрясения в городе (общественное слушания по вопросу необоснованности жилищно-коммунальных тарифов с которого ответственный заммэра сбежал; митинг протеста с требованием отстранить от должности этого чиновника, восстановить общественный совет; протесты жильцов по поводу незаконных застроек прилежащих домовых территорий, сдача в аренду иностранному инвестору стратегического объекта - горводоканала ) свидетельствуют, что именно выполнения общественностью вышеуказанных функций сейчас нехватает городу.
Вопрос о регистрации этого ДК готовился почему-то на заседании постоянной комиссии Краматорского городского совета по вопросам жилищно-коммунального хозяйства, приватизации и коммунальной собственности, внедрению энергосберегающих технологий, куда был приглашён представитель инициативной группы Злобарь Н.П. – довольно таки известная личность в городке как активный общественник, не скрывающий свою оппозиционность к неизменной местной власти. Что возможно и сыграло свою роль в этом вопросе, имеющему отношение скорее к построению конституционного, демократического общества и народовластию, чем к коммунальному хозяйству. В Краматорском городском совете, где неизменное большинство депутатов ПР увеличилось, а качественно хоть частично поменялось, системные знания о конституционных правах граждан и принципах демократии отсутствуют напрочь, что подтверждает данное решение. О обязательствах Украины взятых перед Советом Европы следовать принципам Европейской хартии местного самоуправления говорить в данном случае не приходится. И о курсе украинского общества на европейскую интеграцию, публично заявленном Президентом Украины В.Ф. Януковичем, нашим представителям так же ничего не известно.
Весьма интересно проходила процедура рассмотрения вопроса о регистрации органа самоорганизации населения. Как следует из письма заместителя мэра по ЖКХ Захарова С.Г., вопрос регистрации ДК рассматривался управлением жилищно-коммунального хозяйства, он же готовил проект решения, который выносится на заседание постоянной комиссии Краматорского городского совета по вопросам жилищно-коммунального хозяйства… На заседании комиссии выяснилось, что депутаты не знают, что в городе нет ДК- органов самоорганизации населения, составляющих систему местного самоуправления. Вместо них существуют общественные организации в названии которых присутствует фраза «домовой комитет», которые занимаются исключительно содержанием счётчиков тепловой энергии, приобретённых за средства жильцов. Похоже депутатов удивил ответ на вопрос: «Для чего вам ДК?» общественник не скрывал, что это необходимо гражданам для контроля действий власти. Тогда заместитель мэра предположил, что в этом доме все жильцы политически заангажированные личности. А посему выйдите, о решении узнаете позже (Здесь нарушен Закон Украины «О обращениях граждан», право заявителя присутствовать при рассмотрении его заявления). В результате чего на сессию городского совета был вынесен не вопрос «О разрешении создания органа самоорганизации населения домового комитета …», а «отказ в предоставлении разрешения на создание органа самоорганизации населения» без объяснения причин, о чем собственно граждане не заявляли. Но самое смешное, что не всенародно избранные послушно утвердили решение, где вместо регистрации госоргана рекомендуют жильцам дома зарегистрировать ОСМД. Мол нечего лезть в дела государственные, айда трубы ремонтировать.
Самое удивительное, что это решение рождалось в неокрепших умах наших депутатов, когда с экранов центрального телеканала надрываясь, премьер министр Азаров с высокой трибуны съезда депутатов всех уровней от ПР взывал к сознательности руководителей на местах и призывал к поддержке курса президента на демократизацию общества. Но видимо то ли самосознание ещё у наших депутатов не созрело то ли курс у них другой, но победило чувство самосохранения. Ведь государственные правоохранительные структуры уже давно приручены, охраняют покой чиновников и ни кто не смеет потревожить их бурную деятельность. Если сейчас зарегистрировать первый ДК, за ним второй, а не дай бог они ещё начнут активничать.
.