Якщо покупка виявилася невдалою, ви маєте право замінити або повернути товар.
Якщо ви хочете придбати дорогу річ, скажімо, складно-побутову техніку, то краще це зробити у фірмовому спеціалізованому магазині, в універмазі. Перед оплатою Ви повинні з’ясувати:
• ціну і умови придбання товару;
• гарантійне зобов’язання виробника;
• правила і умови ефективного та безпечного використання товару;
• термін служби (придатності) товару і відомості про необхідні дії споживача по його закінченні, а також можливі наслідки при невиконанні вказаних дій;
• адресу виробника (продавця) і підприємств, які уповноважені ним приймати претензії від споживача та виконувати ремонт, а також технічне обслуговування.
Гарантійний строк - це встановлений виробником термін, протягом якого товар повинен зберігати свої споживчі якості, передбачені державними стандартами і угодою.
Якщо гарантійний строк не визначено, то відповідно до п. 4 ст. 13 Закону України “Про захист прав споживачів” він становить: на товари - шість місяців, а на нерухоме майно - три роки.
Гарантійні терміни обчислюються від дня продажу товару.
На сезонні товари гарантійні строки обчислюються від початку відповідного сезону.
На взуття:
• зимового асортименту - з 15 листопада по 15 березня;
• весняно-осіннього асортименту - з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
• літнього асортименту - з 15 травня по 15 вересня;
На одяг, хутряні та інші вироби:
• весняно-літнього асортименту — з 1 квітня;
• осінньо-зимового асортименту — з 1 жовтня.
Прослідкуйте, щоб при оформленні технічного паспорту в ньому були проставлені дата продажу, підпис матеріально відповідальної особи, завірені штампом (печаткою) магазину. Ви повинні мати інформацію про свої права у разі придбання товару неналежної якості та про підприємства (майстерні), що здійснюють гарантійний ремонт.
На товари, споживчі властивості яких можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров’я, майна покупця і навколишнього природного середовища (харчові продукти, парфумерно-косметичні товари, медикаменти, вироби побутової хімії тощо), обов’язково встановлюється термін придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших технічних документах, що додаються до цих товарів.
Якщо придбаний вами товар неналежної якості і термін гарантії його ще не закінчився, Ви на підставі пункту 1 статті 14 Закону України “Про захист прав споживачів” маєте право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
А) безплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення вами чи третьою особою (не забудьте про квитанцію та чек, що підтверджують ваші витрати). Тобто Ви можете довірити ремонт магазину, виробнику або гарантійній майстерні (з доставкою туди і назад за їх рахунок, якщо товар має вагу понад п’ять кілограмів). На час ремонту Вам за Вашою вимогою надається аналогічний товар незалежно від моделі. Строк ремонту - 14 днів або за домовленістю сторін. За кожний день затримки виконання вимоги про надання аналогічного товару та за кожний день затримки усунення недопіків понад установлений термін споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару;
Б) заміни на аналогічний товар належної якості (якщо ціна з моменту покупки зросла, з Вас не мають права вимагати доплати).
При наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі необхідності перевірки якості — протягом 14 днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару .вимога споживача про заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з часу відповідної заяви. Коли задовольнити вимогу про заміну товару у встанов¬лений термін неможливо, Ви маєте право за своїм вибором пред’явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) вимоги, передбачені Законом України “Про захист прав споживачів”;
В) відповідного зменшення купівельної ціни товару;
Г) заміни на такий же товар іншої моделі з відповідним перерахуванням купівельної ціни, виходячи з цін, що діяли на час обміну;
Д) розірвання договору та відшкодування збитків, яких ви зазнали.
У разі підвищення ціни на товар розрахунки з Вами проводять, виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а якщо ціна знижена, - виходячи з вартості на час купівлі.
При пред’явленні своїх вимог продавцю або виробнику товару вам необхідно скласти претензію.
ПОДАЄМО ЗРАЗОК ПРЕТЕНЗІЇ
Директору магазину ________________________
_
(вказати повне найменування та юридичну адресу)
від ________________________
_________¬¬¬¬_______
(вказати своє прізвище, ім’я та по батькові, адресу, телефон)
Претензія
“____” 200_ р. у вашому магазині я придбав_________________
___________________ (найменування товару)
вартістю гривень ________________________
____
Через ____________після покупки _____________
________________________
___________________
(найменування товару)
вийшов (вийшла) з ладу _____________________
У відповідності з п. 1 ст. 14 Закону України “Про захист прав споживачів” я вимагаю заміни неякісного (ї) ________________________
_____
на новий (у) доброякісний (у) негайно, якщо аналогічних товарів немає в продажу, протягом місяця.
Якщо ви відмовите у моїй законній вимозі, я залишаю за собою право звернутися до суду з позовною заявою про примусову заміну ________________________
___________________(найменування товару)
про стягнення неустойки за прострочення доставки мені нового (ї). ________________________
____ (найменування товару)
в розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день прострочки, а також про стягнення моральної шкоди, заподіяної мені вашими незаконними діями.
Про прийняття рішення прошу повідомити мені письмово у встановлений строк.
Дата______________ Підпис._________________
_
ПРИМІТКА. Заяву-претензію необхідно писати в двох примірниках. Один - віддати у магазин, другий — залишити собі і зберігати.
На Вашому примірнику працівник магазину, що прийняв заяву, повинен зазначити свою посаду, прізвище, ім’я та по батькові, поставити підпис, вказати дату та завірити їх штампом (печаткою) магазину.
Якщо Ви повернули товар, магазин повинен видати вам документ про те, що від вас прийняли його, де повинно бути вказано, ким прийнято, дата, поставлено підпис, штамп магазину. Якщо у вас заяву не приймають, її необхідно вислати поштою рекомендованим листом з повідомленням та описом вкладеного. Копії “товарного” чи касового чека прикласти до заяви (оригінал зберігайте у себе).
Якщо Ваша претензія не буде задоволена продавцем (підприємствами і громадянами-підприємцями) протягом 14 днів, то за захистом своїх прав ви можете звернутися до Головного Київського міського управління у справах захисту прав споживачів за адресою:
м.Київ, вул.Сагайдачного 29а,
або до суду за місцем свого проживання чи за місцем розташування магазину.
Відповідно до ст. 24. Закону України “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
Эт , так - запасной вариант , может у кого вопрос , возникнет по теме:,, Гарантийные обязательства ,.
