Форум Краматорська

  • 16 Червня 2024, 02:18:27
  • Ласкаво Просимо, Гість
Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.

Увійти

Новини:

Автор Тема: Краматорський аеродром | Краматорский аэродром  (Прочитано 285574 раз)

0 Користувачів і 5 Гостей дивляться цю тему.

25 Жовтня 2009, 20:32:52
Відповідь #120
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
С 26.04.43 - 19.05.43 в Краматорске базировались самолеты (истребители - Мессеры) Bf-109G группы III эскадры JG 3 "Удет" (Jagdgeschwader 3, Geschwaderkommodore: Ob Wolf-Dietrich Wilcke, 12.8.42 - 23.3.44),

Jagdgeschwader 3 "Udet"

Geschwaderkommodoren:

* Obstlt Max Ibel, 1.5.39 - 26.9.39
* Obstlt Carl Vieck, 26.9.39 - 21.8.40
* Obstlt Gunther Lutzow, 21.8.40 - 11.8.42
* Oberst Wolf-Dietrich Wilcke, 12.8.42 - 23.3.44
* Maj Friedrich-Karl Muller, 24.3.44 - 29.5.44
* Maj Heinz Bar, 1.6.44 - 13.2.45
* Maj Werner Schroer, 14.2.45 - 8.5.45




А так же с апреля 1943 по май 1943 года базировались Bf 110G-2  S9+CH, Gruppe I, Zerstörergeschwader 1 (командир части Gruppenkommandeur Hptm Wilfried Hermann, (4.43 - 14.7.43)).

Bf 110G-2


С июля по август 1943 года на нашем аэродроме базировались самолеты воинской части Nahaufklärungsgruppe 14.
В основном это были Мессеры Bf 109G. Похоже, что именно в этой части служили румыны. А в Константиновке в это время базировались Bf 110E-1 .

Bf 109 G10 R2 Nahaufklärungsgruppe 14



Bf 110E-1

Форум Краматорська

Re: Краматорський аеродром | Краматорский аэродром
« Відповідь #120 : 25 Жовтня 2009, 20:32:52 »

25 Жовтня 2009, 20:42:50
Відповідь #121
Offline

slc


Offline slc

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1646
  • Карма: +14/-6
  • Дякую
  • Сказав: 2
  • Отримав: 2
    • Перегляд профілю
Да, забыл: сканер...
А вот и не угадали: фотоаппарат!  :)
Вот как оно выглядит сейчас (спичечный коробок в комплект не входит, на фото - лишь для масштаба :D ):


А вот как оно выглядело "при жизни":

25 Жовтня 2009, 21:10:43
Відповідь #122
Offline

Константин

Moderator

Offline Константин

  • *****
  • Старожил
  • Moderator
  • Повідомлень: 1442
  • Країна: ua
  • Карма: +70/-0
  • Дякую
  • Сказав: 416
  • Отримав: 157
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Да, забыл: сканер...
А вот и не угадали: фотоаппарат!  :)
Вот как оно выглядит сейчас (спичечный коробок в комплект не входит, на фото - лишь для масштаба :D ):


А вот как оно выглядело "при жизни":

Уважаемый slc, прошу Вас выложить схемку электрическую принципиальную этого устройства. Я, не далее как вчера, ее видел у Вас.

Цитувати
(не переводил, может  Константин с этим поможет?):
Уважаемый imam , обязательно помогу.
Уважаемый imam, давайте совместными усилиями составим хронологическую табличку по немецким авиационным подразделениям, базировавшимся на нашем аэродроме. Там ранее я где-то пытался что-то подобное состряпать, но не полно и не в хронологическом порядке. А тут у Вас новые названия частей всплыли. Не откажите... :?
Російський військовий корабель, йди на ***!!!

25 Жовтня 2009, 21:14:24
Відповідь #123
Offline

Константин

Moderator

Offline Константин

  • *****
  • Старожил
  • Moderator
  • Повідомлень: 1442
  • Країна: ua
  • Карма: +70/-0
  • Дякую
  • Сказав: 416
  • Отримав: 157
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Господа, так ведь у нас есть тема "Краматорский аэродром". Уважаемые slc и imam, может туда это перенести? Требуется Ваше решение.
Російський військовий корабель, йди на ***!!!

25 Жовтня 2009, 21:40:00
Відповідь #124
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю

25 Жовтня 2009, 22:07:09
Відповідь #125
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Подразделения разведывательной  авиации ВВС Германии в июне 1943 года (По таблицам Майкла Холма на http://www.ww2.dk)
Эскадра - Stab/NAGr.14, группа - 3.(H)/Aufklärungsgruppe 11, 8 самолетов - Bf 110G-3 (всего на советско-германском фронте таких самолетов было - 54, или 86 самолетов на всех театрах военных действий. Это в разведывательной авиации).
 
Эскадра - Stab/NAGr.14, группа 5.(H)/Aufklärungsgruppe 41 , 6 самолетов - Fw 189A-2, 4 самолета - Fw 189A-2 trop, 1 самолет - Fw 189A-3.

А теперь маленький прикол.  :D
Эти самолеты базировались на аэродроме Васильевка/Краматорская.  :wild: Причем по документам эти два названия идут, как одно место базирования. Не есть ли эта Васильевка вторым Краматорским аэродромом?  :good:

За июнь 1943 года   подразделения разведывательной авиации   ВВС Германии потеряли 223 самолета ( в том числе118 безвозвратно и 105 ремонт), из них на советского-германском фронте потеряно 132 самолета ( 63 безвозвратно и 69 ремонт).

25 Жовтня 2009, 22:15:21
Відповідь #126
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю

25 Жовтня 2009, 22:20:53
Відповідь #127
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Sturzkampfgeschwader 77, 1943, May   -   Junkers Ju 87D-3 STUKA, Gruppenkommandeur III./StG 77

Ju 87D-3  S2+NT  (W.Nr. 31463)
11/7/1943
Staffelkapitaen
FF Hptm. Rudolf Blumenthal (vermisst)
BF Ofw. Fritz Kremp (vermisst)
Jägerbeschuss, Pl.Qu. 6287 100% F


25 Жовтня 2009, 22:31:37
Відповідь #128
Offline

HARD


Offline HARD

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 2080
  • Карма: +52/-9
  • Дякую
  • Сказав: 251
  • Отримав: 85
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Как-то я отвлекся.  Imam , ну и информации Вы накидали , читать не перечитать. Супер! :good:
"Дороги все до одной приводят сюда,
 В дом Вечного сна ,
 В крематорий."

25 Жовтня 2009, 22:46:52
Відповідь #129
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
История о которой Краевед уже писал, но это буржуйская версия. Кому интересно, тот может перевести.

Hi!
Leider nur sehr wenige wissen. Praktisch nichts. Sie haben noch nicht einmal genau wissen, wo der Flugplatz befindet sich in unserer Stadt. Es gibt mehrere Versionen, aber alle von ihnen sind widersprüchlich und zweifelhaft.Wenn meine Kolleginnen und Kollegen in Europa können die Fotografien des Krieges dem Flugplatz, die Fähigkeit zur Bestimmung der Lage sein Einsatz war ein Erfolg.
Lassen Sie mich Auszüge aus dem Buch von Michael Zefirov « Wolga. Luftwaffe Flugzeuge gegen die stalinistische »:
«... In der gleichen Zeit, alle neuen Stadt kamen zu dem Bereich der Luftwaffe Bomber. Jedoch aufgrund fehlender Kräfte Operationen durchgeführt wurden gezielte Streiks auf eine kleine Gruppe von Flugzeugen.So, in der Nacht vom 6. Oktober 1941, drei nicht-111 der 5. Staffel KG55 «Grayf» bombardiert Kramatorsk Maschinenbaufabrik ...

Ein weiterer ... 10. Juli 1942, als der Bomber der 2. und 3. Gruppe KG55 «Grayf» kamen auf dem Flugplatz in Kramatorsk, Staffel Kommandanten, Lt Oberst Benno Kosh wurde «Störung des Tag-und Nacht-Bewegung von Schiffen auf der Wolga von Saratow nach Astrachan ».Allerdings, sofort zur Umsetzung war es nicht möglich, es war notwendig, um auf eine angemessene Versorgung der Luftfahrt Flugplätze min. Es dauerte zehn Tage. Als ein Ergebnis, das Kommando für den 8. aviakorpusa Luftwaffe beschlossen, das Inverkehrbringen Minen in der Nacht des 23. Juli bei einem Angriff auf Stalingrad ...

... Die deutschen Flugzeuge, zum Streik bei Stalingrad und der Wolga-Shipping, die auf Flughäfen in der Nähe der Front, um nach vorn. «Junkers» 51-th Staffel «Edelweiss» ab dem Flugplatz in Stalino (Donezk), «He - 111» 2. und 3. Gruppe der 55. Staffel «Grayf» - aus der Luft in Kramatorsk, eine I./ KG55 - aus der Luft Kuteynikovo. Am 27 Juli 1942 I./KG51 17 wartenden Ju-88, und P. und III./KG55 - 41 He-111 ...

... Warten Sie nicht auf einen neuen Ansatz, der Kapitän «Michail Kalinin» bestellt, um die Anker, und er kaum weg vom Fluss unten, und seine volle Kraft voraus, otvalivaya Offshore.In der gleichen Zeit, der den Kommandanten der militärischen Einheit hat sich eine Gruppe von Kämpfern mit Anti-Waffen, und zog mit ihnen auf dem oberen Deck des Dampfers, bestellt, um eine bequeme Position für die Aufnahme. Und hier wieder poslyshalsya wachsende Rumble von Motoren und hat die Silhouette des Flugzeugs.Die Soldaten, wie sie sich dreißig Personen, die die Fässer von Waffen und folgten ihm nähern. Main wurde nicht unter-und nicht starten Feuer vraznoboy. Und ja, wann wurden bereits deutlich sichtbar Flügel weit verbreitet, und zwei der Motor, Befehlen brüllen: «Salve!»Dann das Unwahrscheinliche passiert ist, aus dem Bauch Bomber sverknulo Flammen, und durch die zweite, brach er in den Himmel wie eine Fackel, und dann scharf nach Westen und wurde schnell entfernt, so dass sich hinter einer kaum erkennbaren Feder von Rauch ... wahrscheinlichDies war nicht der He -111-Unteroffizier der Ionen 6. Staffel KG55 «Grayf».An diesem Tag, der 30. Juli 1942, er flog von der Flugplatz Kramatorsk Job Angriff mit Schiffen auf der Wolga, und kam niemals wieder.Die gesamte Bomber Crew, bestehend aus Walter Jona, feldfebel Martin Vallbenshtayna Navigator, radioman Chief Lance-Korporal Peter Philip, eine mechanische nicht-Unteroffizier der Friedrich-Wilhelm-und Pfeil-Chef Heinz-Lance-Korporal Shleynhege da fehlt.Dies war der erste Verlust der Deutschen während des Angriffs auf die Wolga Verkehr .... »

Hier sind Auszüge aus einem Artikel über die rumänischen Pilot-Ion Milu:

«... Es war der dritte über die Auswirkungen der rumänischen Jagdflieger im Zweiten Weltkrieg. Ion Milu, geboren 1902 in der Stadt Brasov.Im Alter von 19 trat er in die Flugschule, das sich auf dem Flughafen von flüssigen und im Jahre 1922, mit dem Rang eines Sergeant, begann seine Karriere in der militärischen Luftfahrt ...

... Herbst 1940, Adjutant Milu wurde in den Gr.7 Van., Ausgerüstet deutschen Jagdflugzeug Me-109E-3. Im Sommer - Herbst 1941Er nahm an Kämpfen an der Ostfront, und bis zu dem Zeitpunkt, das Team wurde in Rumänien, zu gewinnen, drei Siege. Im September 1942 war er wieder zurück an die Ostfront und in den Gr.7 Van. an die Kämpfe in der Gegend von Stalingrad, aber nicht in der Lage war zu gewinnen, alle Siege.Nach schweren Verlusten, wurde zurückgezogen, um für Nachschub und Rumänien Ruhe und dann wieder in vorderster Front im Frühjahr 1943, in dieser Zeit, Milu Sommer Esc.57 Van. unter dem Kommando von Captain Sherbanesku ...
... 03,45 In der 6. Mai 1943 Kramatorsk vom Flugplatz, wo die Zeit wurde auf der Grundlage Gr.7 Van., Nahm ein Paar "Messerschmitt" Wer fliegen Adjutant Ion Milu und George Firu (Gheorghe FIM). Unter dem Rumpf der Flugzeuge wird für einen 250-Kilo-Bombe, die sie hätte auf einer der sowjetischen Artillerie-Batterien.Kurz nach dem Start der rumänischen Piloten sahen in einer Höhe von zweitausend Metern, einer Gruppe von 18 IL-2, die unter dem Deckmantel der 20 La-5 flog in Richtung des Flugplatzes. Dropping Bomben über den geplanten Zweck, die beide "Messerschmitt" mit der höchstmöglichen Geschwindigkeit zu Kramatorsk zurück und griff den Feind.Dies erlaubt, in die Luft steigen drei rumänischen Kämpfer. Während der erbitterten Schlacht Milu konnte schießen drei La-5, aber das mit seiner Bf-109G war immer in den Tank. Das Flugzeug begann rasch verlieren Kraftstoff, Milu war gezwungen, sich aus dem Schlachtfeld und in den 04.20 sicher landete Kramatorsk.»

25 Жовтня 2009, 22:57:18
Відповідь #130
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Таких самолетов у нас не было, но они мало чем по сути отличаются от БФ109Ж. К тому же это фото наглядно показывает с какого аэродрома взлетали такие самолеты. Соответственно, в Краматорске на аэродроме во время войны могли быть похожие условия.

Bf-109F JG3.1 (Y2+) Frolov near Stalingrad Russia June 1942



25 Жовтня 2009, 23:05:47
Відповідь #131
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Прикольные воспоминания немецкого летчика.

Тупой перевод начала текста:

И ниже для Артура и не только, английский перевод (из книги Династии Тюдоров Vasile) Bazu борется с Bf-109G4 "белый 24" 16 августа '43 около Kramatorskaia.
Благодаря Toppy и Mytzu для их небесценной помощи с переводом.
http://ram.rdsnet.ro/forum/index.php? act=ST&f=81&t=3759

Первая миссия, которой управляет 16-ого августа Bazu, была эскортом немецкого FW-189. Для этого, он tookoff в 4.05, с Sl. Petre как ведомый. Они управляли togheter с немецким самолетом, который должен был управлять переобманной миссией по линии фронта в Slaviansk-Kramatorskaja. В приблизительно 4.45 подверглась нападению их авиабаза, в то время как они были около roconnaissance самолета. Предупрежденный от основания, они оставили немецкий самолет в высоте и в дружественном воздушном пространстве, и пошли, чтобы преследовать врага. После бомбежки враг летел к северо-востоку, направляясь к его teritory. Догоняя последний вражеский plnes, не очень далекий от Kramatorskaja, Bazu затрагивал трудную борьбу с двумя LaGGs. С первых моментов, по неизвестной причине, его ведомый отделил fom его. Обязательство, против которого борется принц, имело место в низкой высоте, этот являющийся очень удобным для него, будучи тузом полета перевернутым, около основания. Маневрируя inteligently и с большим количеством навыка, он отстал вражеский самолет “управление им серьезный взрыв”. Он видел, как части падали от него, но, как все борцы, пораженные succes, он хотел к folow врага в своем пути к основанию. Но второй советский экспериментальный speculatedm немедленно ошибка temerary румынского пилота, понижающегося на его спине, в классическом положении для того, чтобы подстрелить его, с 100%-ыми возможностями succes. И так как его ведомый отсутствовал, вероятно это будет его судьбой. К счастью adj.av. Ursachi, кто был соседним, и повернулся к месту борьбы, делая Совет к breake, бросая любой другой attemp нападения. В воздухе, адъютанте, не сделал знал wo, которому он помогал, он только видел номер 24 на fusselage румынского самолета. И так как наши пилоты не могли держать свои самолеты, они летели на доступных, только на аэродроме, он узнал, что это был Bazu, кто торопил благодарить его, especialy, так как он подтвердил свою победу. Борьба была heared от аэродрома также, таким образом они приветствовались с большой радостью, в то время как запах взорванных бомб был все еще в воздухе.
После завтрака он поспешил для вторая миссия эскорта немецкого самолета. Togheter с lt.av. Nicolae Batranu, он tookoff в 8.20. Полет около самолета разведки развился без проблем, не нарушаемых вражескими самолетами. На пути к аэродрому, приблизительно 9.10, в то время как они пролетали над Долиной область Gora, они наблюдали несколько самолетов нападения, которые нападали на положения основания. Aldough, которым они были недалеко от топливного предела, Bazu, нырнул быстро, manageing, чтобы поразить вражеский самолет, кто, катясь все больше, спустился до основания. Так как он нырял от очень высокого, излишек скорости, fo....

Желающие могут перевести по нормальному:

And below for Artur and not only, the english translation (from the book of Vasile Tudor )of Bazu fight with Bf -109G4 "white 24"on 16 august '43 near Kramatorskaia.
Thanks to Toppy and Mytzu for their unpriceless help with translation.
http://ram.rdsnet.ro/forum/index.php?act=ST&f=81&t=3759

The first mission flown on the 16th of August by Bazu was the escort of a german FW-189. For this, he tookoff at 4.05, with Sl. Petre as a wingman. They flew togheter with the german plane, that had to fly a recon mission over the frontline in the Slaviansk-Kramatorskaja. At about 4.45, their airbase was attacked, while they were near the roconnaissance plane. Warned from the ground, they left the german plane at altitude and in friendly airspace, and went to chase the enemy. After the bombing, the enemy was flying towards north-east, heading towards his teritory. Catching up with the last enemy plnes not very far from Kramatorskaja, Bazu engaged a tight fight with two LaGGs. From the first moments, for unknown reason, his wingman separated fom him. The engagement fought by the prince took place at low altitude, this being very convenient for him, being an ace of flying inverted, near the ground. Maneuvering inteligently and with a lot of skill, he got behind the enemy plane “administering him a severe burst”. He saw how pieces were falling from him, but, like all fighters, overwhelmed by the succes, he wanted to folow the enemy in his way to the ground. But the second soviet pilot speculatedm immediately the mistake of the temerary romanian pilot, dropping on his back, in a classical position for shooting him down, with 100% chances of succes. And since his wingman was missing, probably this would have been his fate. Luckily adj.av. Ursachi, who was nearby, and turned towards the place of the fight, making the soviet to breake, giving up any other attemp of attack. In the air, the adjutant, did not knew wo he was helping, he only saw the number 24 on the fusselage of the romanian plane. And since our pilots could not keep their planes, they were flying on the available ones, only at the airfield he found out it was Bazu, who hurried to thank him, especialy since he confirmed his victory. The fight had been heared from the airfield too, so they were welcomed with lots of joy, while the smell of the exploded bombs was still in the air.
After having breakfast, he hurried for a a second escort mission of a german plane. Togheter with lt.av. Nicolae Batranu, he tookoff at 8.20. The flight near the reconnaissance plane evolved without problems, not being disturbed by by enemy planes. On the way to the airfield, around 9.10, while they were flying over the Dolina Gora area, they observed several assault planes, that were attacking out ground positions. Aldough they were not far from the fuel limit, Bazu dived quickly, manageing to hit an enemy plane, who, rolling more and more, went down to the ground. Since he was diving from very high, the speed surplus, forced him to breake, pulling up sharpy. This way, he was able to get back behind the plane that was in formation with the one he hit on the first pass. This one, probably didn’t noticed the intervention of the romanian fighters, and being very well placed, Bazu opened fire behind him. When the gunner of the enemy plane, retorted dangerously, he went behind him, firing his guns from 20-25m and seeing very well how his bullets that hit the plane exploded. After a few seconds, the enemy plne entered a dive near the vertical, falling in the enemy lines, north of the area of the fight. After Bazu’s first attack, it was the turn for Batranu, who also hit a plane in his left wing, damaging it. He turned tightly and camed back for a second attack, also, firing from below the fuselage, not giving him many chances to return to base. He gaved up chasing him only whenwhen he was attacked by enemy fighters, rejoining with his leader. The fight took place between 200 and 500m, for wich reason Batranu fired in the second plane hit by bazu. Anyway they were leaving behind them 3 planes shot down for sure, hurrying both toward their airfield, because they were already out of time.
A third executed by Bazu on 16th of August 1943 and recorded by documents was the one in wich he had to make the protection some He-111 bombers and a free hunt in the sector. For this, togheter with the same Nicolae Batranu, he tookoff at 10.40. It was upposed to be a small presence in the sector, in order to assure the acces of several formation that would hit the enmy in Izium.
Around 11.30, exactly when a german formation consisting of six planes was bombing the target, five soviel LaGG-5 planes, closed in on the target area, with the intention of intercepting them at the exit of the antiaircraft defences area. Noticeing them Bazu attacked quickly, manageing to get behind one of them, from where he fired several bursts. Since the romanian fighters were only two, it wasn’t very difficult for the soviets to retort, thus, closely engaged, our ace had to break away, without knowing if the airplane in wich he fired was shot down and where. He was hoping that it was seen by his wingman, who, normally, was supposed to follow him. But, he, probably because of the disputes he had with his leader after the prevoius mission in wich Batranu had fired upon and even shot down a plane on wich Bazu also had claims, during the fight they got separated. It was told that because of the prince insisteces of not giving up on even half of a victory to the wingman or to anyone else, he lost some of them, and even some of the kills that they, aggrieved, didn’t confirmed them to a “civilian” who had no use in kills.
After aproximately 15minutes, while he was flying alone in an area south-east of Izium, he met another He-111 formation, that bombed their target, and was returning home. But one of them, left behind at about 500m, was folowed by four LaGG-5 planes. Seeing them, Bazu imediately headed towards the bomber that was already under attack. The fight wan’t easy, because of the numerical superiority of the enemys, but, self-confident, Bazu intervened, shooting down one of them.

25 Жовтня 2009, 23:11:56
Відповідь #132
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю
Кто знает, о чем в тексте написано?


25 Жовтня 2009, 23:28:33
Відповідь #133
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю

25 Жовтня 2009, 23:35:20
Відповідь #134
Offline

imam


Offline imam

  • ****
  • Старожил
  • Повідомлень: 1536
  • Країна: 00
  • Карма: +30/-8
  • Дякую
  • Сказав: 0
  • Отримав: 0
    • Чоловіча
    • Перегляд профілю

Форум Краматорська

Re: Краматорський аеродром | Краматорский аэродром
« Відповідь #134 : 25 Жовтня 2009, 23:35:20 »