http://www.pravda.com.ua/news/2012/09/27/6973583/"В Україні відбувається соціологічна вакханалія. Такого немає в жодній країні світу. У нас це є, і з кожним разом все збільшується. На кожній виборчій кампанії фальшивих рейтингів та інституцій з'являється все більше, і ця проблема поглиблюється", - наголосила вона.
Експерт підкреслила, що на цих виборах використовувалася ця технологія, але раніше це робилося не так нахабно.
Так, зокрема, вона розповіла, що в 2006 році напередодні виборів щотижня з'являлося по 5-6 нових соціологічних інституцій та досліджень, які використовували назви, схожі з існуючими інститутами.
"Тоді все поширювалося тільки в інтернеті, зараз ситуація змінилася, знову використовують фальшиві дослідження, але тих інститутів, які можна знайти в мережі. Але прикро, що результати досліджень цих "установ" оприлюднюють такі телеканали як Перший національний, Інтер, "Україна", передруковують відповідні друковані ЗМІ. Також ця інформація активно гуляє по інтернету", - наголосила вона.
http://www.pravda.com.ua/news/2012/09/27/6973592/В той же час, за його словами, ті соціологічні фірми-одноденки, які нині є, переважно виходять з єдиним гаслом "попит на третю силу".
"Це свідчить про те, що весь цей процес робиться в одному місці", - сказав Вишняк.
Крім того, за його словами, інформація від цих так званих "соціологічних фірм" розповсюджується на владних телеканалах, а також 3-4 Інтернет-ресурсах".
Він зауважив, що, зазвичай, в опитуваннях таких фірм завищується рейтинг партії "Україна – вперед!".
"Кому це вигідно? Це можуть робити тільки адміністрація президента. Незважаючи на те, що в усіх опитуваннях підвищується рейтинг Королевської, штаб Королевської немає такого впливу на ЗМІ", - сказав Вишняк.
В свою чергу, слова Вишняка підтвердила і директор фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна.
Вона зауважила, що, як правило, такі "липові" фірми дають рейтинг Королевській на рівні понад 6%, в той час як рейтинг інших соціологічних інституцій показує, що її політична сила не набирає 5%.