Документ №123.
Синайский палимпсест. 13 век. Египет.Рукопись Синайского монастыря св.Екатерины №34.
Часть этой рукописи в середине 19 века К.Тишендорф вывез из Синая в Россию.
Современный шифр рукописи: РНБ, Q.п.1.63.
Язык: славяно-болгарский.
Рассмотрим Житие княгини Ольги.
Фрагмент 1.
Месяца июля в 11 день. Святыя мученица Евфимия. В тый же день и Успение блаженыя
Вольгы княгыня,
царица Роськья.
Сия блаженная
Олга родом плсковытыня, жена же Игорова, княза всея
Роускьї зем(л)я, еже седяше в Кыеве. По убиении же Игорове начя княжити сын его Свяцлавь. Беша вси неверующе Богу, но кумиром служаще и диаволу угодиа творяще. Блаже(ная)
Волга мудра сущи паче всех, немало печаловаше, видящи вся человекы, прелщены диаволом.

Фрагмент 2.
Слышавьши же о вере гречестей, иде в Косндньдинь град, тогда же царьствующу Цимьскиу. Испьтавши же добре веру, святая крестися от патриарьха Вотиа. Просвещена же бывши, радовашеся душею. Поучив я патриарх о вере, рече: «Блажена еси ты вь
ж(е)нах роускыхь,

Фрагмент 3.
благословити бо тя имут
с(ы)нове роусти вь последний род внук твоих». Бе же имя ей наречено в святом кр(е)щении
Елена. По семь приемьши от него крест и прозвитера, и приде в свою землю. И тый крест доныне стоит в Святей Софии, в олътари, на десней стране, имея писмена сице: «Обновися
Роуская зем(л)е святым крестом».

Фрагмент 4.
Его же прият
Олга, благоверныя княгыни, обьходяще всю
Роускоую земля, дани укоры ле(г)кыи уставляюще, кумиры сокрушающе, яко истиная ученица Христова, и даяше милостыню много убозай чади. Аще и поганым даше, но Бога должника себе створи, еже ю тако прослави: нетлением блаженое тело соблю, ей венчав, иже доныне видимо есть всеми
роускыми сынь(ы) чудными.

Фрагмент 5.
Поживьши лет 70 и 5 и нача болети и призва сына своего Святислава, заповеда (е)му погрестися с землею равно, а многы не сути, но посла злато к патриарьху Царяграда. И преставися месяца июля в 11 день.
Последи же внук ея
Владимирь крьсти всю
земля Роускоую. И созда церковь святыя Богородиця, и взем от земля тело бабы своя нетлено, и вложи е в раку древяну и постави в церкви святыя Богородицяа.

В этой же рукописи содержится и другое патриотическое произведение - Житие князя Владимира Великого.
Его мы рассмотрим в следующую субботу.